Temat tegorocznej edycji:
Nieoczywiste ciekawostki o językach i ciekawe nieoczywiste języki
Kochani! Niniejszym mamy przyjemność ogłosić drugie w historii naszego portalu CFP. Rok temu dzięki tej akcji opublikowaliśmy kilka wspaniałych i wartościowych artykułów. Ponadto od ostatniej edycji grupa Językowa Siłka oraz nasz portal urosły w siłę, a w dodatku wśród naszej społeczności odbywa się całe mnóstwo merytorycznych dyskusji i wspaniale by było, gdyby niektóre z nich przekształciły się w wartościowe artykuły, które trafią do naszych czytelników. Dlatego też na najbliższy miesiąc otwieramy drzwi do naszej wirtualnej redakcji i i zapraszamy do pisania Was – naszych przyjaciół, czytelników, grupowiczów, po prostu: Językowych Siłaczy!
Następna edycja Call For Papers dopiero w 2021 roku!
Proponowane zagadnienia do rozważenia:
-
nieoczywiste fakty i ciekawostki dotyczące języków popularnych,
-
sylwetka języka niszowego, który jest Ci bliski – możesz w tym wypadku zainspirować się podobnymi artykułami z Językowej Siłki,
-
jeśli masz inny pomysł na tekst związany z tematem tegorocznej edycji, śmiało możesz go z nami skonsultować.
Co oznacza udział w Call For Papers?
-
możliwość opublikowania swojego tekstu na łamach portalu Językowa Siłka, który każdego miesiąca czyta około 40 000 unikalnych czytelników i zainspirowania swoim tekstem wielu osób, których pasją są języki,
-
współpracę z Patrykiem Topolińskim (założycielem portalu) oraz redaktor naczelną Joanną Łaszcz w ramach przygotowywania publikacji, a co za tym idzie możliwość rozwoju u naszego boku – m.in. tworzenia wartościowych treści do internetu, ale nie tylko,
-
możliwość zaprezentowania siebie lub swojego bloga wśród naszych czytelników oraz w naszych social mediach,
-
możliwość nawiązania stałej współpracy z redakcją Językowej Siłki w przyszłości.
Czekamy na teksty:
-
autorskie (lub wieloautorskie), wcześniej niepublikowane,
-
pisane z uwzględnieniem słów kluczowych, ale nie ma to być SEO-twórstwo (po prostu zastanów się, co wpisałaby w wyszukiwarkę osoba szukająca podobnych treści i postaraj się kilka razy zastosować tę frazę),
-
merytoryczne, ciekawe, zachęcające czytelnika do głębszych przemyśleń i wielokrotnego powracania do treści,
-
poprawne pod względem językowym,
-
niepowielające treści zawartych w dotychczas opublikowanych artykułach na Językowej Siłce.
Kwestie formalne:
-
objętość tekstu: od 1 do 3 stron A4 (są to limity optymalne),
-
krój pisma: Times New Roman, rozmiar 12, interlinia 1,5,
-
tytuł artykułu kursywą, śródtytuły pogrubione,
-
cytaty w cudzysłowie, tytuły i słowa w języku obcym kursywą, definicje w cudzysłowie apostrofowym, wymowa w nawiasie kwadratowym
Przykład: oгород [ogorod] – ‘ogród’,
-
linki w tekście zostają bez zmian (tym się już sami zajmiemy),
-
grafika: własna pożądana, pozostała: z otwartych źródeł, np. Pixabay (prosimy o linki do grafik).
Nieobowiązkowe, choć zawsze mile widziane:
-
opis Ciebie i twojej działalności, który umieścimy pod artykułem,
-
twoje aktualne zdjęcie, które umieścimy pod tekstem,
-
przypisy końcowe zaznaczane w tekście w ten sposób: XYZ [1]; przypisy do pozycji bibliograficznych w stylu harwardzkim,
-
bibliografia: styl harwardzki (http://www.biblioteka.uksw.edu.pl/pl/node/464).
11 comments