📝 Najniższa cena tego produktu w przeciągu ostatnich 30 dni: 129 zł.
Wszystkie szczegóły o tym poradniku znajdziesz na specjalnie przygotowanej przez nas stronie >> KLIKNIJ TUTAJ <<
Ekspercka i praktyczna – jedyna taka na rynku książka na temat rozwoju w dwóch językach, w wygodnym formacie eBooka. Wysyłamy w kilka sekund, niezależnie od tego, w którym miejscu na planecie Ziemia się znajdujesz.
Dzięki temu eBookowi:
- Dowiesz się, jak przebiega rozwój dziecka dwu- i wielojęzycznego – które zjawiska są normą rozwojową, a które warto skonsultować ze specjalistą
- Otrzymasz solidną ekspercką dawkę wiedzy, opartą na najnowszych badaniach naukowych, dzięki której poradzisz sobie z wyzwaniami w dwujęzycznym wychowaniu (np. co robić, kiedy dziecko nie chce z Tobą rozmawiać w Twoim języku, kiedy najlepiej wprowadzić kolejny język, jak przygotować dziecko do pójścia do placówki, jeśli język przedszkola/szkoły jest inny niż Wasz język domowy)
- Dowiesz się, co wziąć pod uwagę, planując dwujęzyczne wychowanie i jak na co dzień w naturalny sposób wspierać rozwój w dwóch językach
- Zaoszczędzisz czas poświęcony na szukanie informacji o rozwoju i wychowaniu dzieci dwujęzycznych, bo wiedzę w pigułce będziesz mieć w jednym miejscu
Spis treści:
Masz pytania? Przeczytaj FAQ:
1) Czy książka nadaje się też dla rodziców dzieci wielojęzycznych?
Tak! Charakterystyczne zjawiska w rozwoju i mowie dzieci dwujęzycznych występują też u dzieci wielojęzycznych. Pewne aspekty będą się trochę różnić, np. inne mogą być wyzwania, z którymi spotykają się rodzice dzieci wielojęzycznych (bo im więcej języków w otoczeniu dziecka, tym większe pole manewru, jeśli chodzi o kolejność wprowadzania tych języków i rozplanowanie używania ich w rodzinie i poza domem). Te aspekty są dokładnie omówione w eBooku w odpowiedziach do pytań, które dotyczą wielojęzycznego rozwoju i wychowania.
2) Jakie są przykładowe pytania, na które odpowiedź można poznać w książce?
Przypominam, że książka składa się z 50 pytań i obszernych odpowiedzi na te pytania. Przykłady pytań:
- Czy dzieci dwujęzyczne faktycznie zaczynają mówić później niż jednojęzyczne?
- Czemu jedne dzieci uczą się języka szybciej, a inne wolniej?
- Jak dobrać strategię dwujęzycznego wychowania do naszej rodziny?
- Czy jedna osoba może mówić do dziecka w więcej niż jednym języku?
- Kiedy wprowadzić kolejny język, jeśli dziecko mówi już w dwóch/trzech?
- Czy dziecko może się nauczyć języka z mediów?
- Czy to w porządku, że mieszamy w domu języki w rozmowach z dzieckiem?
- Jeśli nie mówiłam do dziecka od początku w moim języku, to czy zaczynanie teraz ma sens?
- Czy jedna osoba w otoczeniu dziecka ma szansę nauczyć dziecko języka?
- Kiedy wczesny rozwój językowy dzieci dwujęzycznych powinien zacząć nas niepokoić?
3) Czy znajdę w książce wskazówki o tym, jak przełamać niechęć dziecka do mówienia w moim języku?
Tak – jest cały rozdział poświęcony temu: „Szukanie wspólnego języka. Jak przełamać niechęć i zmotywować dziecko do mówienia?” – pomagam w nim znaleźć przyczyny niechęci do mówienia w języku rodzica i podsuwam pomysły, jak można przełamać tę niechęć (głównie na podstawie mojej kilkuletniej pracy z rodzinami wielojęzycznymi).
4) Czy jest w książce coś o bardzo wczesnej dwujęzyczności? Córka/syn ma tylko 3 miesiące…
Oczywiście, cały rozdział „Kumate bobasy. Dlaczego warto mówić do brzucha i przy zmianie pieluch” jest poświęcony wczesnemu wspieraniu komunikacji. Są tam między innymi pomysły na aktywności wspierające język u bobasów i ciekawostki (np. skąd wiemy, że dzieci rozróżniają dwa języki na bardzo wczesnym etapie, nawet jeśli jedna osoby mówi do nich na co dzień w dwóch różnych językach).
O autorce:
Dr Joanna Kołak – obroniła doktorat z psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2012 roku zajmuje się naukowo badaniem rozwoju językowego i poznawczego dzieci dwujęzycznych. Pracuje jako wykładowczyni na Uniwersytecie Salfordzkim, a doświadczenie badawcze przenosi na praktykę, od kilku lat wspierając przez szkolenia i konsultacje rodziny wielojęzyczne z całego świata oraz specjalistów pracujących z dziećmi dwujęzycznymi. Od 2018 roku zajmuje się naukowo również rozwojem dzieci w świecie mediów cyfrowych. Jest autorką wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych, a do tego aktywnie popularyzuje naukę w mediach społecznościowych.